CASE: FATBOY | FLIP BORING TO ROARING
Hoe laten we zien dat Fatboy veel meer is dan alleen een zitzak?
Uitdaging
Fatboy wordt nog vaak gezien als ‘dat merk van die zitzak’. Terwijl het merk inmiddels een breed assortiment aan designproducten heeft. Hoog tijd om dat beeld te kantelen. Zeker na een coronajaar vol lockdowns en zorgen en mensen meer dan ooit snakten naar lichtheid, plezier en een frisse blik op buiten.
Inzicht
Fatboy gelooft dat design niet alleen mooi moet zijn, maar ook een glimlach op je gezicht moet toveren. Waar anderen een houten tuinbank neerzetten, kiest Fatboy voor een gigantische teckel. Een kroonluchter hoort niet per se binnen, en een stoel kan prima gevuld zijn met een miljoen piepschuimbolletjes. Die speelse blik op de wereld is precies wat mensen nodig hebben, zeker in tijden waarin alles even zwaar voelt.
Idee
Met de campagne “Flip Boring to Roaring” lieten we zien hoe je met Fatboy je tuin kunt omtoveren tot een plek die barst van de vrolijkheid. Geen belerend vingertje, maar een uitnodiging om het leven luchtiger te nemen. Met een kleurrijke lijn aan producten en een knipoog in de communicatie, inspireerden we mensen om hun saaie tuinmeubels te verruilen voor iets dat écht bijdraagt aan het goede leven.
Fatboy werd gepositioneerd als de katalysator die van boring weer roaring maakt, met design dat niet alleen functioneel is, maar ook fun.
Resultaat
De campagne gaf Fatboy een frisse impuls als merk dat veel meer is dan alleen die zitzak. Met een Europese digital-first campagne en een uitgesproken visuele stijl wisten we Fatboy opnieuw te positioneren als hét merk dat design en plezier combineert.
De campagne kreeg ruime media-aandacht en zorgde voor een zichtbare stijging in merkvoorkeur en herpositioneerde Fatboy succesvol als breed lifestylemerk met een verrassend outdoor-assortiment.
Kortom: een campagne die niet alleen tuinen, maar ook het merk zelf een flinke upgrade gaf.
Year
2021
Client
Fatboy
Made at
DEPT
Role
Creative Director
With
Steve Korver, Joe Jordan, Bas Heijnis & many more
Production
The Outpost
Director
Leon Hendrickx


Behind the scenes by The Outpost

PRODUCT EXPLAINERS & ACTIVATIONS
En dat was nog niet alles, samen ontwikkelden we ook activaties, een nieuwe merkfilm en productuitlegvideo’s. Uiteraard allemaal in die typische Fatboy-stijl. Fun stuff!





Let's catch some
big ideas, shall we?