Random Archive

 

CASE: MENZIS, 2023 @ ROORDA

Hoe transformeren we Menzis van zorgverzekeraar naar preventie­pionier?

We weten allemaal: voorkomen is beter dan genezen. Voor Menzis is dat niets nieuws: preventie staat al jaren centraal. Met de campagne ‘Zorg voor Leefkracht’ verschuiven we de focus van zorg en ziektepreventie naar een gezonde levensstijl. In de film brengen we dit tot leven met mensen die Leefkracht in zich hebben: een 80-jarige superman, een meisje dat herstelt van een darmoperatie en een man die blind is maar twintig kilo verloor door hardlopen met een buddy. Bekijk hier ook de making-of van de muziek.

CASE: ANWB KAMPIOENEN, 2023 @ DEPT Agency

Hoe bouwen we een platform dat ANWB verbindt aan een nieuwe generatie?

ANWB is al decennialang een vertrouwd merk, bekend van wegenwacht en De Kampioen. Maar ze struggelde om het merk relevant te maken voor een nieuwe generatie. Daarom bedachten we de ANWB Kampioenen. Van stadsecologen Gebroeders Groen, muzikant Tim Knol,  tot presentator Maurice Lede: deze bekende en minder bekende Nederlanders zijn allemaal kampioen in hun passie en inspireren met hun grote én kleine avonturen. Met deze korte video’s, social formats en inspirerende verhalen komt de ANWB tot leven op plekken waar jongeren wél zijn. LINK >

CASE: STICHTING KINDERPOSTZEGELS, 2024 @ HAVAS LEMZ

Hoe maken we van Kinderpostzegels meer dan een jaarlijkse verkoopactie?

Iedereen kent Kinderpostzegels van de jaarlijkse kinderpostzegelactie waarbij kinderen langs de deuren gaan. Maar ze doen veel meer dan dat. Kinderpostzegels zet zich al 100 jaar in om de veerkracht van kinderen te versterken. Dit inzicht verpakken we in een gezamenlijk doel: “Ieder kind verdient superkracht”. We creëerden een gigantische trampoline in de vorm van een postzegel die de veerkracht en het vangnet dat Kinderpostzegels biedt symboliseert. Daarnaast bedachten wij de Superkrachtpostzegel, die PostNL & Hallmark verder ontwikkelden, waarbij je een persoonlijke video bij je zegel kon versturen en zo superkracht aan een ander kan geven. Én gingen partners, zoals KinderenvoorKinderen, zelf aan de slag met het thema wat samen resulteerde in een SUPER opbrengst van €10.370.885! 

CASE: NETFLIX, 2020-2022 @ DEPT Agency

Hoe introduceer je Netflix series in de Nederlandse markt?

<update volgt>

CASE: ELKE STEM TELT, 2022 @ ROORDA

Hoe versterken we de betrokkenheid bij de Provinciale Staten-verkiezingen?

Op 15 maart 2023 mocht Nederland weer stemmen voor de Provinciale Staten en Waterschappen, verkiezingen die van groot belang zijn voor jouw directe leefomgeving. In onze campagne laten we de stemmen horen van mensen die hun regio goed kennen: de Rotterdamse Poetsqueen, Amersfoortse brugwachter Joop de Keijzer, en de Haagse Mattenkoning. Ook gingen we het land door met de Stembus om te horen of mensen gingen stemmen. Want elke stem telt.

CASE: INTRATUIN, 2024 @ HAVAS LEMZ

Hoe breng je de winkelervaring tijdens kerst in de Intratuin tot leven?

Kerstclichés... We lachen er soms om, maar diep van binnen verlangen we er allemaal naar. Dat magische kerstgevoel, waarin de wereld even stilstaat en alles lijkt te glanzen. En precies dat gevoel vind je bij Intratuin Verwonderland. Een plek waar kerst tot leven komt en je even vergeet dat je in een winkel bent...

CASE: NIX18, 2022 @ ROORDA

Hoe kun je als ouder ervoor zorgen dat je kind niet (of later) begint met alcohol?

Ouders willen hun kinderen beschermen tegen de schadelijke effecten van alcohol, maar het stellen van duidelijke grenzen is lastig. Uit onderzoek blijkt dat wanneer ouders een duidelijke norm stellen, kinderen later beginnen met hun eerste drankje. NIX18 is dan ook een campagne die zich richt op het versterken van die invloed en wil ouders een handje helpen. Daarom we vroegen neuropsycholoog Erik Scherder om ouders eens bij te staan. Hij herinnert hen eraan dat NIX18 is niet voor niks. In 2022 steeg de bekendheid van NIX18 door de campagne van 65% naar 78%. 

21_BigIdea-2

Let's catch some
big ideas, shall we?

Back to top Arrow