CASE: DEN HAAG | 30 DAYS AS A HAGENEES
Hoe maken we Den Haag aantrekkelijker voor young professionals?
Uitdaging
De stad Den Haag wordt vaak geassocieerd met politiek en internationale instituties, maar mist een emotionele connectie met jonge mensen die op zoek zijn naar een plek om zich te vestigen en ontwikkelen.
Inzicht
Jonge professionals hebben nauwelijks een beeld van Den Haag buiten het Binnenhof en het Vredespaleis. Er is weinig bekend over de leefbaarheid, de mentaliteit en de mogelijkheden die de stad biedt. Toch heeft Den Haag unieke troeven: betaalbare woon- en werkplekken, een internationaal netwerk, en een eigenzinnige, zelfgemaakte mentaliteit die perfect aansluit bij de ambities van deze doelgroep.
Idee
In samenwerking met The Hague Marketing lanceerden we ‘30 days as a Hagenees’: een activatiecampagne waarin drie jonge professionals uit binnen en buitenland de kans kregen om een maand lang als echte Hagenaar te leven. Inclusief gratis huisvesting, werkervaring en recreatie, én persoonlijke tips van locals. Geen slogans, maar een echte ervaring: Show, don’t tell.
Resultaat
De campagne kreeg wereldwijde aandacht en trok honderden aanmeldingen. De drie geselecteerde deelnemers deelden hun ervaringen op social media en lieten zelf zien hoe Den Haag voelt, leeft en inspireert. De perceptie van de stad verschoof van formeel naar persoonlijk. En na 30 dagen? Ze bleven!!
Year
2017
Client
Den Haag Marketing
Made at
Havas+Lemz
Role
Sr, Creative / Art Director
With
Huibert-Jan van der Fange
Production
Bandit
Director
René Nuijens
COMMERCIAL 60"








Meet the 3 chosen ones: Lianne, Bas & Vincent








Next to this activation, we created a new brand-book with a cheeky tone-of-voice for the Haagse young-professional.




Let's catch some
big ideas, shall we?